FreshDPF LOGO

Więcej o DPF

Czym jest filtr DPF?

Filtr cząstek stałych - DPF

Jest to urządzenie stosowane głównie w silnikach wysokoprężnych, zwłaszcza w samochodach z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Jego głównym celem jest redukcja emisji cząstek stałych (czarnego dymu) z wydechu pojazdu.

Filtr DPF działa poprzez zatrzymywanie i gromadzenie cząstek stałych, które są produkowane podczas spalania oleju napędowego w silniku. Filtr składa się z ceramicznego lub metalowego sita, które przepuszcza gazy spalinowe, ale zatrzymuje cząstki stałe. Aby utrzymać efektywność filtra, konieczne jest regularne regenerowanie, czyli usuwanie zgromadzonych cząstek stałych.

IMG_2336

Rodzaje filtrów

DPF / FAP / GPF / SCR / KAT

DPF (Diesel Particulate Filter):
Filtr cząstek stałych stosowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych (diesla)

FAP (Filtre à Particules):
Francuska nazwa dla filtra cząstek stałych, stosowana często jako synonim dla DPF.

GPF (Gasoline Particulate Filter):
Filtr cząstek stałych stosowany w układach wydechowych silników benzynowych.

SCR (Selective Catalytic Reduction):
System redukcji katalitycznej selektywnej. Wykorzystuje dodatkowy płyn, zazwyczaj AdBlue (rozpuszczalnik mocznika), do redukcji tlenków azotu (NOx) w spalinach. Pomaga spełnić surowsze normy emisji.

KAT (Katalizator):
Katalizator stosowany w układzie wydechowym do przyspieszania reakcji chemicznych redukcji szkodliwych substancji.

IMG_3448
1111

Co zrobić z zapchanym filtrem?

Filtr cząstek stałych - DPF

Jest to urządzenie stosowane głównie w silnikach wysokoprężnych, zwłaszcza w samochodach z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Jego głównym celem jest redukcja emisji cząstek stałych (czarnego dymu) z wydechu pojazdu.

Filtr DPF działa poprzez zatrzymywanie i gromadzenie cząstek stałych, które są produkowane podczas spalania oleju napędowego w silniku. Filtr składa się z ceramicznego lub metalowego sita, które przepuszcza gazy spalinowe, ale zatrzymuje cząstki stałe. Aby utrzymać efektywność filtra, konieczne jest regularne regenerowanie, czyli usuwanie zgromadzonych cząstek stałych.

333-rotated

Umów się na regeneracje twojego filtra:

FreshDPF LOGO

Więcej o DPF

Czym jest filtr DPF?

Filtr cząstek stałych - DPF

Jest to urządzenie stosowane głównie w silnikach wysokoprężnych, zwłaszcza w samochodach z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Jego głównym celem jest redukcja emisji cząstek stałych (czarnego dymu) z wydechu pojazdu.

Filtr DPF działa poprzez zatrzymywanie i gromadzenie cząstek stałych, które są produkowane podczas spalania oleju napędowego w silniku. Filtr składa się z ceramicznego lub metalowego sita, które przepuszcza gazy spalinowe, ale zatrzymuje cząstki stałe. Aby utrzymać efektywność filtra, konieczne jest regularne regenerowanie, czyli usuwanie zgromadzonych cząstek stałych.

IMG_2336
IMG_3448
1111

Rodzaje filtrów

DPF / FAP / GPF / SCR / KAT

DPF (Diesel Particulate Filter):
Filtr cząstek stałych stosowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych (diesla)

FAP (Filtre à Particules):
Francuska nazwa dla filtra cząstek stałych, stosowana często jako synonim dla DPF.

GPF (Gasoline Particulate Filter):
Filtr cząstek stałych stosowany w układach wydechowych silników benzynowych.

SCR (Selective Catalytic Reduction):
System redukcji katalitycznej selektywnej. Wykorzystuje dodatkowy płyn, zazwyczaj AdBlue (rozpuszczalnik mocznika), do redukcji tlenków azotu (NOx) w spalinach. Pomaga spełnić surowsze normy emisji.

KAT (Katalizator):
Katalizator stosowany w układzie wydechowym do przyspieszania reakcji chemicznych redukcji szkodliwych substancji.

Co zrobić z zapchanym filtrem?

Filtr cząstek stałych - DPF

Jest to urządzenie stosowane głównie w silnikach wysokoprężnych, zwłaszcza w samochodach z silnikami wysokoprężnymi (diesla). Jego głównym celem jest redukcja emisji cząstek stałych (czarnego dymu) z wydechu pojazdu.

Filtr DPF działa poprzez zatrzymywanie i gromadzenie cząstek stałych, które są produkowane podczas spalania oleju napędowego w silniku. Filtr składa się z ceramicznego lub metalowego sita, które przepuszcza gazy spalinowe, ale zatrzymuje cząstki stałe. Aby utrzymać efektywność filtra, konieczne jest regularne regenerowanie, czyli usuwanie zgromadzonych cząstek stałych.

333-rotated

Umów się na regeneracje twojego filtra: