You are currently viewing Jak długo można jeździć z zapchanym filtrem DPF?

Jak długo można jeździć z zapchanym filtrem DPF?

Jak długo można jeździć z zapchanym filtrem DPF?

Zapchany filtr DPF to problem, z którym zmaga się wiele kierowców starszych diesli. Wiele osób zastanawia się, ile można jeździć z takim problemem, zanim dojdzie do poważnych uszkodzeń. W tym wpisie postaramy się przybliżyć temat, omawiając skutki jazdy z zapchanym filtrem.

Objawy zapchanego filtra

Zanim zdecydujesz, czy kontynuować jazdę, warto zwrócić uwagę na kilka sygnałów ostrzegawczych:

    • Spadek mocy silnika – jeśli zauważasz, że Twój samochód nie reaguje tak dynamicznie jak zwykle, może to być spowodowane zatkanym filtrem.
    • Zwiększone zużycie paliwa – silnik musi pracować ciężej, co przekłada się na większe spalanie.
    • Dymienie z wydechu – nietypowy kolor lub intensywność dymu może wskazywać na problem z filtrem.
    • Komunikaty ostrzegawcze – lampka kontrolna na desce rozdzielczej lub komunikaty z systemu diagnostycznego mogą sugerować, że filtr wymaga uwagi.
czysty filtr

 

 

 

Przykład wyczyszczonego filtra jednego z naszych klientów.

Czy warto jechać dalej?

Krótkotrwała jazda z zapchanym filtrem nie spowoduje natychmiastowych uszkodzeń, jednak warto reagować za wczasu, ponieważ każda kolejna trasa z zapchanym filtrem zwiększa ryzyko poważnych problemów. W skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia turbosprężarki, a nawet silnika, co wiąże się z bardzo wysokimi kosztami naprawy.

Jeśli objawy są subtelne, możesz jeszcze przez jakiś czas korzystać z pojazdu, jednak zalecamy jak najszybszą regeneracje lub wymianę filtra, by zapobiec dalszym powikłaniom. Warto pamiętać, że każdy model auta może reagować nieco inaczej, dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jak długo można bezpiecznie jeździć.

Nasza rada

Skontaktuj się z nami, jeśli zauważysz powyższe symptomy. Pomożemy ocenić stan Twojego filtra DPF i zaproponujemy jego skuteczną regenerację. Działając szybko, możesz uniknąć kosztownych napraw i cieszyć się bezproblemową jazdą.

Regeneracja DPF metodą hydrodynamiczną przywraca fabryczne działanie filtra i gwarantuje działanie na kolejne dziesiątki lub nawet setki tysięcy kilometrów.

Pamiętaj! Wypalenie filtra na autostradzie czy na wysokich obrotach to nie regeneracja filtra – pozwoli to w niektórych przypadkach przeczyścić filtr, natomiast nie gwarantuje to pozbycia się problemu.

Masz problem z filtrem DPF? Skontaktuj się z z nami – profesjonalnie zadbamy o Twój filtr!